Jakie certyfikaty są przydatne w Unii Europejskiej?

Odkąd Polska dołączyła do Unii Europejskiej nieustannie słyszy się o różnego rodzaju certyfikatach jakości. Odpowiedni certyfikat chce zdobyć każda firma, nie ma znaczenie czy jest to urząd, czy wytwórca jakiegoś towaru czy może dostarczyciel usług. Tematyka ta jest skomplikowana, zatem natychmiast rozpoczęły funkcjonowanie firmy specjalizujące się w doradzaniu i pomocy w pozyskiwaniu różnego rodzaju certyfikatów.

Firmy od razu postanowiły wdrażać wszelkiego rodzaju systemy zarządzania jakością, o których więcej tutaj . Umożliwiają one podniesienie i utrzymanie standardów pracy w firmie. Dobrze wpływają na zaufanie klientów i partnerów biznesowych i istotnie wpływają na rentowność firmy. Z pewnością należy pomyśleć o wdrożeniu takiego systemu, jeżeli myślimy o efektywnym funkcjonowaniu na europejskim rynku.

trains

Autor: Mikey
Źródło: http://www.flickr.com

Trzeba też zapoznać się z podstawową terminologią związaną z certyfikatami i odpowiednim znakowaniem produktów. Nawet gdy korzystamy z pomocy firmy konsultingowej przeczytajmy choć odrobinę na ten temat.

Warto wiedzieć przykładowo, że certyfikat iso 27001 ma związek z bezpiecznym obrotem informacjami w przedsiębiorstwach. Gdy tworzymy miejsca pracy, prowadzimy ewidencję kadr – powinniśmy upewnić się, czy nasze metody postępowania są zgodne z wytycznymi Unii Europejskiej. Tutaj więcej na ten temat

Gdy na przykład mamy firmę produkującą różnego rodzaju maszyny, warto sprawdzić, czy obejmuje je oznakowanie CE. Jest to swego rodzaju deklaracja, że produkowany przez nas sprzęt spełnia wymogi bezpieczeństwa obowiązujące na terenie Unii Europejskiej.

tuv: zarządzanie ryzykiem

Kolejną sprawą jest badanie jakości produktów spożywczych. To nie jest żadna nowość narzucona przez Unię, ale normy dla niektórych produktów mogą się różnić od tych funkcjonujących poza krajami Unii Europejskiej. W szczególności twarde obostrzenia nakładane są na produkty – (stabilizacja podłoża) przeznaczone dla dzieci.

Certyfikaty, które nasza firma posiada budują zaufanie do marki wśród klientów i przyszłych współpracowników. Warto więc zainteresować się tą sprawą, albo zwrócić o pomoc do uznanej firmy konsultingowej. Z pewnością nie pożałujemy tej decyzji, wdrożenie systemu zarządzania jakością czy też zarządzanie ryzykiem poprawi efektywność pracy w naszym przedsiębiorstwie a to prawie natychmiast przełoży się na zwiększenie obrotu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*